Uždaryti
Išjungti
Prisijungti
Uždaryti
Jūsų krepšelis tuščias

Ar soliariumo kremas tikrai apsaugo odą ir padeda tolygiai įdegti? Visi atsakymai!

Nusprendus apsilankyti soliariume, odos apsauga svarbu pasirūpinti ne mažiau atidžiai nei žingsniuojant į paplūdimį. Soliariumo kremas padeda greičiau įdegti ir ilgiau džiaugtis įdegiu, taip pat drėkina odą. Visgi gali kirbėti daugiau klausimų, tarkim, ar soliariumo kremas odą saugo pakankamai? Juk ant soliariumo priemonės pakuotės dažnai galima pastebėti užrašą, kad sudėtyje nėra apsaugos nuo UV spindulių.

 

Saulė ir soliariumas – nevienoda spinduliuotė

Iš pradžių atkreipkime dėmesį, kad saulės šviesai priskiriama trejopi spinduliai: UVA, UVB ir UVC. Kenksmingiausia kategorija – UVC spinduliai, tačiau deginantis saulėje nuo jų mus saugo ozono sluoksnis, o soliariumų lempos šių spindulių taip pat neskleidžia. Likusieji, UVA ir UVB spinduliai atsakingi už pigmento melanino skatinimą odos ląstelėse. Šio pigmento kiekis nulemia odos atspalvį – kuo daugiau melanino, tuo tamsesnė oda. Įdomu tai, kad spindulių kiekį, pasiekiantį mūsų odą, lemia keletas veiksnių, ne tik dienos metas ir dangaus debesuotumas ar giedrumas. UV spindulių poveikį lemia ir, pavyzdžiui, oro užterštumo lygis. Tuo tarpu kalbant apie soliariumų lempas, jų skleidžiamas UV spindulių kiekis yra subalansuotas, todėl soliariumų priemonių sudėtyje ir nėra SPF filtrų.

 

soliariumas

 

Soliariumo kremas ir kitos apsaugos priemonės

Lankantis soliariume, svarbu pasirinkti kokybišką soliariumo kremą ar losjoną, dėvėti specialius akinius, o plaukus pridengti kepuraite ar skarele. Prieš tepantis soliariumo kremą, pirmiausia būtina nusivalyti makiažo likučius, tą dieną vengti kvėpinti odą.  Renkantis soliariumo kremą, galima rinktis su bronzantais ar be jų. Turint šviesią jautrią odą, bent pirmuosius kelis kartus verčiau naudoti kremą be bronzantų, nes jie, suintensyvindami įdegio procesą, gali sudirginti odą. Tad verčiau pasitelkti kantrybę ir pirmuosius 3–5 kartus rinktis kremą jame ieškant ne bronzantų, tačiau pirmiausia naudingų odai ingredientų: aliejų, antioksidantais turtingų ekstraktų, L-tirozino, karotenoidų, vitaminų, alavijų. Sau tinkamą priemonę galite išsirinkti iš šių prekių ženklų asortimento: AUSTRALIAN GOLD, TAHNEE, SOLEO. Visi šie prekių ženklai siūlo tiek standartinio dydžio pakuotes, tiek miniatiūras po 15 ml, kurias patogu rinktis pabandymui arba tiesiog patogesniam naudojimui.

 

Kaip įdegti tolygiai?

Siekiamybė turėtų būti įdegimas be dėmių, o tam pasitarnauja soliariumo kremas, reguliarus odos šveitimas bei gulimų ir stovimų soliariumo kabinų kaitaliojimas. Nenaudojant odos šveitiklio, kai kuriose kūno dalyse gali atsirasti negyvų odos ląstelių sluoksnis, kuris trukdys tolygiai įdegti. Tuo tarpu lankantis vien gulimame ar stovimame soliariume, kai kurie odos plotai lieka neįdegę. Štai gulimame soliariume, prie soliariumo paviršiaus besiliečiančiose dalyse kraujo apytaka sulėtėja ir oda įdega silpniau (dažniausiai tai būna vadinimasis „drugelis“ nugaros viršutinėje dalyje). Na, o pasirinkus vien stovimą soliariumą, lieka neįdegusi dalis sėdmenų (tose vietose, kuriose stovint susidaro odos raukšlė). Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad natūraliai silpniau įdega vidinės rankų ir kojų dalys, nes šiose vietose yra mažiau pigmentą gaminančių ląstelių. Dar galima pastebėti, kad dažnu atveju mažiau įdega veidas. Tai lemia odos tipas ir veido srityse esantis storesnis epidermio sluoksnis, skirtas saugoti odą nuo UV spindulių. Taigi svarbiausia atskirti nenatūralų-dėmėtą įdegį nuo natūralaus įdegio, kuriam būdingi švelnūs tonų perėjimai, ir, žinoma, išvengti „blogųjų dėmių“.

 

Kiek minučių degintis?

Oda įprastai skirstoma į keturis (rečiau – į šešis) tipus. I tipas (labai šviesi) ir II tipas (šviesi) yra jautriausia UV spinduliams, todėl deginimosi soliariume seansus vertėtų pradėti nuo 4 min. ir pamažu ilginti pridedant po 1–2 minutes. III tipo (vidutinio šviesumo) ir IV tipo (tamsesnė) oda natūraliai turi daugiau melanino, todėl saulės bei soliariumų voniomis mėgautis galima ilgiau ir saugiau (nebūdingas nudegimas, o įdegama iš karto šokoladine ruda spalva). Pirmasis seansas soliariume gali siekti iki 10 min., o vėlesni seansai ilginami saikingai, pridedant po 1–2 min. Siekiant saugumo, tarp apsilankymų soliariume svarbu išlaikyti bent 48 val. tarpą. Nepriklausomai nuo odos tipo, ypač atsargiems reikėtų būti tiems, kurie turi didesnių nei 1 cm skersmens apgamų (šiuo atveju pirmiausia verčiau apsilankyti ne soliariume, o  pas dermatologą!).

 

Odos priežiūra po apsilankymo soliariume

Soliariume UV spinduliuotė ribojama, visgi oda gali išsausėti, tad naudinga ją papildomai drėkinti. Geriausia rinktis priemones, papildytas natūraliais aliejais, pantenoliu, vitaminu A ir E. Nors deginimuisi soliariume netinka kremai, skirti deginimuisi saulėje, tačiau po soliariumo puikiai tiks tie patys kremai, kuriuos naudojate po natūralios saulės vonių bei įdegį palaikančios priemonės, pavyzdžiui, SOLEO SO MOIST EXTENDER.

 

Kuo naudingas saikingas deginimasis?

  • UVB spinduliai skatina vitamino D gamybą (vitaminas D itin svarbus imuninei ir nervų sistemoms, kaulų būklei ir kt.).
  • Keletas apsilankymų soliariume prieš atostogas šiltuosiuose kraštuose, odai padeda išvengti šoko ir nudegimų.
  • Daugelis sutinka, kad švelniai įdegusi oda atrodo estetiškiau ir suteikia pasitikėjimo.

 

Kuo žalingas nesaikingas deginimasis?

  • Pamiršus saiką ir tinkamas apsaugos priemones, UV spinduliai yra vienas pagrindinių veiksnių, skatinančių ankstyvą odos senėjimą, raukšlių atsiradimą bei didinantis odos vėžio riziką.
  • Nesaikinga UV spinduliuotė ardo odos baltymą kolageną, kuris atsakingas už odos elastingumą.
  • Nesaugus ir per ilgas deginimasis skatina odos pigmentaciją ir kapiliarų išryškėjimą.

 

Šias ir daugelį kitų grožio priemonių rasite EUROKOS e. parduotuvėje eurokos.lt.


Paskelbta: 2022-08-30